Na Mars s Marťanem


Autor: Andy Weir

Název: Marťan
Originální název: The Martian
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: Ikar, Knižní Klub 



"Jsem v hajzlu.
Tak zní můj kvalifikovaný názor. 
V hajzlu."


Tak začíná kniha, která mne bavila od začátku do konce.
Mark Watney byl se svou skupinou na Marsu. Přišla bouře a Mark řadou všech nešťastných náhod tam zůstane. Sám. Bez jakékoliv možnosti dostat se domů. Bez velkého množstí zásob potravin. Bez možnosti kontaktovat NASA. 

Jako správný barbar jsem nejprve viděla film a až poté se mi do rukou dostala kniha. Věřte, že u filmu snad nebyla chvilka, kdy bych se nesmála. Především díky Mattu Daemonovi (protože pokud znáte alespoň pár filmů, kde hrál, vždy ho někdo musel zachraňovat). Ale zpět ke knize..

Kniha má něco kolem 340 stran a čte se téměř sama. Ačkoli obsahuje spoustu termínů a odborných názvů (jako například výpočet kolik dusíku a kyslíku musí použít na místnost, kde bude pěstovat brambory a na kolik solů mu vydrží), je to vždy vysvětleno tak, že to pochopí i největší hlupák na planetě. 

Co se Marka (a vlastně i samotného autora) týče, oba byli velmi vynalézaví a chytří. Vše mi přišlo velmi promyšlené, realistické a chvilkama jsem měla pocit, že se to doopravdy stalo. Příběh je psaný deníkovou formmou doplněný o vsuvky ze Země. 

Mark je celou dobu značně cynický a jediné, co vlastně pořádně řeší (krom své záchrany, samozřejmě), je disko sbírka jeho velitelky. 

Ke konci jsem se za Marka pomalu modlila aby to přežil a vše zvládl. Až tak se do něj zamilujete.



Sečteno podtrženo? Marťan vás bude bavit od začátku do konce, vy knihu přečtete jedním dechem a budete jí chtít číst zas a znovu. 


Za recenzní výtisk bych chtěla poděkovat internetovému knihkupectví  MegaKnihy 

Komentáře

  1. Na knížku se teprve chystám, ale viděla jsem film a ten se mi opravdu hodně líbil :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tenhle clanek jsem komentovala ve stejny den,jako ten druhy,ale koukam,ze jsem asi komentat neodeslala,tak jeste jednou :D Martana jsem videla i cetla, moc se mi libil film i kniha.Ani popisy ruznych tech chemickych procesu mi nevadily,i kdyz jsem tomu treba poradne nerozumnela, tady se to proste hodi :) Jasna,strucna recenze,pekne :)
    Melisinblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky