Padesát odstínů? Po milionté






Autor: E.L. James
Název: Grey
Originální název: Grey: Fifty shades of Grey As Told by Christian
Rok vydání: 2015 (2016)
Nakladatelství: XYZ 
Počet stran: 560 

Padesát odstínů šedi. Již asi po milionté. Tentokráte z pohledu pana Greye.
Ačkoli jsem na třísté stránce a do konce mi jich zbývá ještě něco málo přes 200, mám pocit, že již teď mohu recenzovat tento zajisté velmi jedinečný příběh. Tato kniha obsahuje první díl, tedy "Padesát odstínů šedi" z Christianova pohledu.
Musím říci, že se mi to zatím zamlouvá více, než původní verze (ani nevíte jak jsem ráda, že tato kniha neobsahuje žádnou vnitřní bohyni). Ale musím se přiznat hned na začátek. Čekala jsem od toho mnohem více. Všichni (tím myslím ty fanynky, které na to stály před knihkupectvím fronty a odškrtávaly dny v kalendáři) o tom básnili. Jak je to krásné, jiné než ty předchozí knihy, jak se dozvíme více o Christianově černé duši (což je sice pravda a v tom také vidím jediné plus na této knize).


Zkráceně k příběhu, který dozajista všichni znáte? Do kanceláře pana Greye, sadistického milionáře s pekáčem buchet místo klasického pivního bříška, vpadne studentka literatury Anastasie Steelová. Po společném rozhovoru,který obsahuje především  "Ano, pane" a "Ne,pane" ji Christian nemůže dostat z hlavy a rozhodne se z ní udělat v pořadí šestnáctou submisivní "čubičku".

Po podepsání smlouvy "mlčenlivosti" nastávají komplikace. Ana je nepřekonatelná romantička, která touží po srdci a květinách. A ne po výprasku bičem. On je na ten výprask zvyklý. Očekává ho.  Bez něj si "vztah" neumí představit. Pro něj srdce a květiny nejsou. Ve skutečnosti je to pro něj nepředstavitelné.
Z Any je celý pryč. Věčně nadržený. Chce si s ní jen užívat. Tak, jak se píše ve smlouvě.  A přesto ho k ní táhne něco, co si neumí vysvětlit...

Přemýšlím, co k této knize říci, aniž bych se opakovala. Vesměs je to stále o tom samém. Myslím, že autorka si vymyslela dokonalou rovnici, které se držela celé tři díly Padesáti odstínů šedi a i teď v Greyovi.

Perfektní a bohatý chlap + stydlivá, obyčejná dívka + temná minulost + sex = Dokonalý příběh a miliony prodaných výtisků 


Zamyslete se nad tím příběhem. O ničem jiném ve skutečnosti není a nikdy nebude. A přitom je to přesně ta rovnice, která přitahuje každého čtenáře těchto "romantik". 

Boom kolem této knihy byl opět obrovský. Postarší dámy oprášily své pavučiny a vrhly se ..... Vrhly do čtení. Mám pocit, že tento poprask snad nikdy neskončí.
 Do kin přišel první díl. Všichni o něm mluvili, všude se o něm psalo. Když už všechna ta "sláva" odcházela a opouštěla internet, přišla tato kniha a pár měsíců po ní i film číslo dva. Myslím si, že ještě pár let bude trvat, než nás tato "suprácká erotická romance" opustí . Nadobro. Vlastně se docela těším, až to bude za námi. 

Netvrdím, že se mi tato kniha nelíbí.Ale nejsem si jistá ani tím, že by se mi zamlouvala a já bych si jí chtěla ještě někdy přečíst.


Sečteno podtrženo? 
Pan Grey je dokonalý chlap a i když jsme ho v předchozích knihách viděli jako naprosté drsňáka bez citů, tato kniha nám ukázala (no, nebo alespoň mně), že i ten chlap má city a dokáže ho zblbnout jedna knihomolka. 
Když se nad tím zamyslíme, tak je to něco, co jsme již četli a není v tom zas takový rozdíl. Jen je tam přidáno více sprostých slov, zmizela vnitřní bohyně a objevila se spousta představ obsahující bičíky, svorky a zavěšování. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky