Obdivovat? Nebo rovnou zatratit?

Dnes to nebude tak úplně  knižní článek. Bude to o člověku, který mne inspiruje. Motivuje. Jeho životní příběh mě nutí zamýšlet se nad tím mým. Ačkoli si o něm většina lidí myslí, že byl absolutním bláznem. Naše dnešní  rodinná snídaňová debata nebyla o nikom jiném. Já ho bránila, poukazovala jsem na to, co vlastně dokázal.Přemýšlela nad tím, jaký vlastně asi byl.  A mamka? Mamka řekla, že to byl cvok, neuvažoval, chtěl si možná jen něco dokázal.Nejenom sobě. Ale i všem ostatním. A spálil peníze? No prostě blázen!! A o kom je tedy řeč? O člověku jménem CHRISTOPHER MCCANDLES.



Christopher vedl vcelku normální život. Vystudoval bakaláře v oboru antropologie a historie. A pak? Na účtě měl málo přes dvacet tisíc dolarů. Poslal je na dobré účely a všechny ostatní peníze spálil. Teď si jistě také říkáte, že byl blázen. Že peníze jsou potřeba. Ano, jsou. Souhlasím. Jen v některých momentech jsou, alespoň podle mého, na obtíž. A co si na Aljašce koupíte za dva tři  doláčky, že ano.

Své auto zanechal na pospas osudu a vydal se na cestu. Cestu, díky které se měl najít. Cestu, díky které měl pochopit sám sebe a své nitro. A prošel Ameriku. Když si potřeboval viděl, pracoval. Když se potřeboval najíst, umýt se, udělal to.

Jeho posledním a finálním místem jeho putování byla Aljaška. Zabydlel se v autobuse č.142. Přišel s pětikilovým pytlem rýže, základním trampským vybavením a zbraní. Jak Aljaška, tak kouzelný autobus číslo 142, se mu stali osudnými. Zemřel zde. Na vyčerpání a vyhladovění.

Můžete si říkat, že to byl blázen. A možná budete mít pravdu. Možná to doopravdy blázen byl a jen mně to přijde kouzelné a ráda bych onen magický autobus viděla na vlastní oči.

O Christopherovi byl natočen i film, který alespoň pár z vás bude znát. Útěk do divočiny. Pro mne absolutní srdcová záležitost. Film, který si pouštím každý měsíc ve stejný den a každý měsíc u něj brečím. Konec mne vždy zdrtí a já nad ním ještě několik dní od shlédnutí přemýšlím. Film má něco kolem dvou hodinek a není zde snad jediný moment, kdy by vás příběh nutil. Obsahuje krásné písničky, záběry na nádhernou přírodu a čistotu přírody.
John Krakauer napsal stejnojmenou knihu (podle které byl film točený), která taktéž stojí za to.

Sečteno a podtrženo? Pokud jste alespoň trošku snílci jako já, máte rádi nádhernou přírodu, přesně tak jako já... Tak si tento příběh zamilujete a Christopher pro vás bude hrdina a odvážlivec, nikoliv blázen a pomatenec.



Slyšeli jste o tom příběhu? O tomto člověku? A co si o tom myslíte? Byl to blázen, nebo hrdina?

Komentáře

Oblíbené příspěvky