Všem klukům, které jsem milovala

Po delší době se mi dostala do ruky kniha, která není tak úplně můj vkus. A to knížka romantická. Ačkoliv jsem ji přečetla za dva dny a dávala jí velké naděje, mne osobně zklamala. Hned za začátek by ráda dodala, že tato kniha bude obsahovat spoilery!



Autor: Jenny Hanová 
Název knihy: Všem klukům, které jsem milovala
Originální název knihy: To All the Boys I´ve Loved Before
Vydáno: 2014 (2015)
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 318





Hlavní hrdinkou je mladá Lara Jean Songová, která je typickou náctiletou dívkou ze střední školy. Jako každá holka se někdy zamilovala. A jako každá holka se s tím musela vypořádat po svém. Píše dopisy klukům, které milovala. Ale nepošle jim je. Dá je do krabice od klobouku. A tím se s nimi rozloučí. Jednoho dne tyto dopisy někdo rozešle a začnou se dít věci..
Jakmile jsem se dozvěděla o krabici a dopisech, připsala jsem příběhu malé imaginární plus. Přišlo mi to zajímavé a svým způsobem krásné, čisté a nevinné.
Tím bych na delší dobu plus této knihy opustila. Přišlo mi,že je v ní tolik klišoidních frází, že si to člověk nedokáže ani představit. V první řadě. Jeden člen rodiny zemřel. Nemohu si pomoci, ale už jsem to četla tolikrát, že mi to přijde neskutečně ohrané. Stejně tak to, že nejlepší přítelkyně hlavní hrdinky, tedy Lary Jean, je absolutně odlišná. Bláznivá, nebojácná, kluky střídá tak rychle, jako flašky od alkoholu. Jak by takovéto dvě dívky spolu mohly vycházet?! A právě tato nejlepší kamarádka mi přišla poněkud.. podivná. Laru Jean pořád za něco shazovala, měla myšlení absolutně někde jinde, než by holka na střední škole měla mít.

Koho jsem tedy nemohla vystát byla malá Songovka, nejmladší sestra Kitty. Takové rozmazlené pískle! Dialogy s ní byly něco, co jsem nečetla bez hloupých poznámek. Přesto, že máme doma také jedno rozmazlené ucho a já s Larou soucítila, tohle bylo něco neskutečného.

Chvílemi mi tento příběh připomínal knihy od Lenky Lanczové, které jsem četla na základní škole. Celkem jednoduchá rovnice - HOLKA-KLUK-KLUK- PROBLÉM- LÁSKA (a druhý ostrouhá).

Prvních 64 bylo o ničem. Na straně 65 se ztratily dopisy a konečně se začalo něco dít.

Musím přiznat, že po nějakých 70 stranách mi Lara Jean začala lézt pěkně na nervy. Chovala se nesmyslně, dělala rozhodnutí absolutně zbytečná a bezvýznamná. Věci, které prostě nejdou rozumnému člověku do hlavy. Během čtení jsem si do knihy lepila papírky s poznámkami a tato věc se tam vyskytovala ze všech nejvíc. "LARA JEAN DĚLÁ NESMYSLNÉ VĚCI" "LARA JEAN SE CHOVÁ JAKO PAKO" "LARA JEAN DĚLÁ VĚCI, KTERÉ NEDÁVAJÍ SMYSL" A protože vždy udělá nějakou pitomost, následně fňuká. A to mne snad vytáčelo ještě víc. Chvilkami jsem přemýšlela nad tím, že ji vlastně nominuji na nejhorší hlavní hrdinku na světě. Až tak mě štvala.

Ale abych knize pořád něco nevyčítala.. Objevilo se i pár scén, které byly hezké a dobře se četly. Ačkoliv jich bylo málo (hodně hodně HODNĚ! málo).

"Maličkosti dělají život životem."


Během čtení mne často napadala jedna jediná otázka. Se kterým klukem Lara Jean vlastně skončí. Bude to kluk, se kterým předstírá vztah? Nebo to bude její nejlepší kamarád, který bydlí hned přes ulici a chodil s její sestrou. Také jsem často uvažovala nad tím, jestli jí ten kluk, se kterým předstírá vztah, má doopravdy rád. Nebo to hraje tak dobře? Nebo to byla sázka? O co tedy jde?

Co mám tedy moc ráda je to, když se v některé z knih zmiňuje o knize jiné. A ještě mé oblíbené. Lara Jean šla na Halloween za Cho Changovou z Harryho Pottera. Harryho miluji. Stejně tak jako Pána prstenů o které jsem v knize také pár zmínek.

Ke konci knihy se to četlo pomalu samo. I když vás bude štvát tolik věcí, budete chtít vědět jak to dopadne a kterého kluka si Lara Jean vlastně vybere. A jako já sáhnete po dalším dílu, protože to prostě potřebujete vědět!

Komentáře

Oblíbené příspěvky