ELEGANTNÍ HŘÍCH

AUTOR:  Kendall Ryanová  
ŽÁNR: Román, pro ženy
DÉLKA: 336 stran
VYDAVATELSTVÍ: 2015, Grada
HODNOCENÍ: 3/5☆

ANOTACE
Když dostane nevinná a slušně vychovaná Emmy Clarková práci asistentky v modelingové agentuře v New Yorku, splní se jí sen. Ovšem práce po tyranskou šéfovou Fionu se stane noční můrou. Jediné, co Emmy v práci drží, je hvězda mužského modelingu Ben.
Ben je Emmyin naprostý opak: je neuvěřitelně nádherný, dobře placený a zcestovalý
. Emmy ale nechce být jen jednou z dlouhé řady jeho fanynek a příležitostných flirtů. Když se začnou sbližovat a překonají i temné Benovo tajemství, vloží se mezi ně Fiona a jejich vztah i kariéra jsou v ohrožení.


Do rukou se mi dostal další erotický román. Musím přiznat, že jsem byla dost skeptická a měla strach, že to po několika stránkách budu chtít vyhodit z okna, protože to bude úplně stejné jako ta stovka erotických knih, která už je na knižním trhu. Světe div se, spletla jsem se. Mělo to sice tu klasickou rovnici, kterou každá kniha v tomto stylu má, to nepopírám. Mělo to však zajímavější zápletku, úplně obyčejnou hlavní hrdinku (které mě prostě baví, protože těch super-power žen v knihách už mám jaksi plné zuby :-) ) a takový ten super romantický konec, který každá z nás někdy potřebuje. 


Emmy Clarková pracuje jako asistentka protivné a nesnesitelné šéfové v modelingové agentuře v samotném New Yorku. To je přeci splněný sen, ne? Být v obklopení krásných mužů (ve většině případů jen ve spodním prádle), pracovat v jednom z nejkrásnějších míst na světě a mít poblíž sebe jednoho z nejhezčích modelů světa. 
Jedinou její nepříjemností je Fiona - nesnesitelná šéfová, která na Emmyna bedra nakládá tolik úkolů, že to Emmy snad nikdy nemůže zvládnout. Fiona - ženská ve středních letech, která se vozí po mladších a hezčích slečnách, které nemůžou za to, že jsem o několik let mladší, přitažlivější a některé i hubenější. 
Ben Shaw, mužská část hlavních hrdinů, je model, kterého ostatní postavy v knize rády přirovnávají k řeckým bohům. S jeho postavou jsem měla menší problém. Zde totiž nastalo to typické klišé - o panictví přišel s mnohem starší ženou a matky kamarádkou, problémy z dětství ho pronásledují do dneška a on nemůže spát (což se pak díky Emmy samozřejmě změní) , občas mi i přišlo, že si rád přihne. Samozřejmě je v posteli dokonalý, Emmy ukáže tu druhou (hříšnou)stranu sexu a ona nedokáže pochopit, jak dlouho bez toho kvalitního souložení mohla tak dlouho žít. 


Vždy se hrozně začnu smát u té části, která obsahuje seznámení dvou hlavních postav a  zamilování a lásku na první pohled, kdy oba hrdinové nedokáží myslet na nic jiného, než na toho druhého. Takhle to přeci nefunguje, nebo ano? 


Většina knihy se odehrává na pařížském týdnu módy, což jsem docela ocenila. Snad jsem ještě nečetla knihu, která by se v tomto prostředí odehrávala. Vždy jsem hrozně ráda za to, když se v knihách objevují konkrétní místa - myslím tím kavárny, restaurace, ulice ... To se zde, kromě galerie Louvre, neodehrávalo. To mě trochu mrzí, ale nebylo to nic, co by knihu zhanilo. I když se většina děje odehrává na týdnu módy, moc z tohoto prostředí nevidíme a nic moc se o něm nedozvíme. Nejsem sice fanynkou vychrtlých modelek toulajících se po molu, ale když mě anotace nalákala na týden módy, chtěla bych se o něm trochu dozvědět. 

Příběh je z většiny z pohledu Emmy a jen několik málo stran se věnuje pohledu Bena. Moc nemusím ty knihy, které se rozdělují v pohledech postav po kapitolách. Tady, jak už jsem řekla, byla z pohledu Emmy a to jsem oceňovala.  


Místy mi to přišlo přitažené za vlasy, ale nebylo to nic, co bych nedokázala přejít s pouhým zvednutým obočím. Stejně tak to, jak se několikrát v knize objevují chyby.  Není jich valné množství, ale jsou tam. 


Co mi doopravdy vadilo bylo to, že se (jako ve většině erotických knih) objevují ty samé před-sexové fráze a oslovené (například: "Kotě" "Zlobivá holka, slečno Clarková", nevkusné oslovení ženských partií, sténání, vzdychání do polštáře a zvolávání Boha při prvním pohlavním styku, "Nech mě udělat ti dobře). 

Rozumím tomu, že v tomto knižním odvětví nedokáží autoři vymyslet něco nového, protože už tady všechno bylo.  Ale pokud ještě někdy přečtu větu, která končí popisem vlhkého a okouzlujícího přirození, začnu asi zvracet. 


Celý tento příběh byl lehkou příjemnou oddechovkou, kterou přečtete za jedno deštivé odpoledne přesně tak, jako já. Musím přiznat, že i když jsem četla spoustu  erotických sérií, tato je jiná a něčím zvláštní. Protože mám nutkavou potřebu si přečíst i další dva díly a vědět, jak to celé dopadne. 

Knihu mi jako recenzní výtisk poskytlo COSMOPOLIS a já jím tímto mnohokrát děkuji a již teď se těším na další díly! 

Komentáře

Oblíbené příspěvky