RANDE NA BALKONĚ

 


AUTOR: Felicia Kinglsey
ŽÁNR: Literatura světová, Román, Pro ženy 
DÉLKA: 184 stran 
VYDAVATELSTVÍ: Cosmopolis, 2020 
HODNOCENÍ: 4,5/5 ★



ANOTACE:
Romantiku a humor nepřemůže ani zákaz vycházení „Zůstaňte doma! Zůstaňte doma!“ znělo z reproduktorů opuštěnými ulicemi Milána. Nikdo nebyl připravený na to, že život najednou zamrzne. Alex se ocitl zavřený doma s tím posledním člověkem, se kterým by chtěl dýchat stejný vzduch: se svou bývalkou. Hned za zdí uvízla Didi v bytě

 přeplněném hlučnou rodinou. Milující a milovanou rodinou, před níž se ale v této situaci dalo uniknout jen na balkon. Na tom sousedním se snažil najít chvilku klidu Alex. Jejich náhodná setkání a povídání přes balkon se změnila v příjemné každodenní schůzky. Samozřejmě s dodržením nařízeného odstupu. Může za tak zvláštních okolností vzniknout láska?


Když mi přišel email se seznamem recenzních výtisků a já viděla název této knihy říkala jsem si, že to bude nějaká přeslazená romantika, kterou úplně nemám zapotřebí. Pak jsem si přečetla anotaci a usoudila jsem, že si tuhle krátkou knížečku prostě musím přečíst. 
Celý příběh má pouze 184 stran a dá se přečíst za jedno odpoledne, protože jakmile se do něj začtete, už se vás nepustí.

Rande na balkoně je příběh obsahující dvě hlavní postavy, které se ve vyprávění příběhu střídají. 
Máme tady Didi - dívku, která normálně žije a pracuje v Berlíně. Do Itálie přijela na pár dní, aby oslavila sestřiny narozeniny. Jméno dostala po princezně Dianě - Daiana. Což byla věc u které jsem se usmála. Mám ráda královskou rodinu a jsem ráda za každou malou zmínku v knize, kterou zrovna čtu. 
V malém bytě jich žije pět - otec, který je celý nesvůj z toho, že nemůže do kanceláře a nemůže pracovat. Mladší sestru Camillu, která žije instagramem a chce být slavnou influecerkou a ze všeho nejvíc miluje Gaiu, fitness instagramerku (která je čirou náhodou bývalá přítelkyně Alexe). Dědečka, který na vše jen brblá. A nakonec matku, která se ze všeho pomalu hroutí, vymýšlí jednu kravinu za druhou ( a následně je sdílí na Facebook) a myslí si, že celá nemoc, která Itálii sužuje, je výmyslem ruské mafie.

Alex je milý chlápek, který měl prostě velkou smůlu. Ve chvíli, kdy vyhlásili karanténu zjistil, že jeho přítelkyně Gaia, se kterou je už přes deset let, ho podvádí se svým fitness trenérem. A aby toho nebylo málo, musí s ní přes karanténu žít v jednom bytě, který se najednou zdá malý. 

"Nech si o mně zdát, udělám totéž a můžeme se setkat
ve světě, jehož souřadnice nikdo jiný nezná.
Dám ti klíče,
počkám tam na tebe,
tam tě najdu,
tam na tebe počkám."
                                                                        Finley: Domani (Zítra)


Pro oba je najednou byt malý a stísněný a utíkají na balkon. Tam se potkají a celý jejich příběh začíná.. 

Musím přiznat, že jsem žádnou knihu z Milána ještě nečetla. A knihu, která se odehrává v karanténě také ne. Takže za to má tento příběh jedno velké plus. I když jsem si říkala, že se autorka snažila vytřískat maximum z toho, co se teď ve světě děje a věděla, že se to stoprocentně bude prodávat. 
Karanténou prošla valná většina z nás - já v ní byla téměř tři měsíce, protože zavřeli podnik, ve kterém pracuji. Díky tomu jsem se do příběhu dokázala lépe vžít a hodně jsem v tom viděla dobu, kdy jsem mohla být zavřená jen doma. V tu dobu jsem žila v menším bytě s dalšími dvěma lidmi a musí říct, že jsem chvilkami také pociťovala lehkou stísněnost, která mi nedělala dobře. 

Nad čím jsem se trochu zarazila byla ta forma seznámení, kterou jsem úplně nepochopila. Jakožto introvert nejsem zvyklá na to, že bych oslovovala cizí lidi, takže jsem si tohle seznámení nedokázala ani představit. 

"Kdo nemá rád pizzu, ten má co skrývat."

Příběh mi ukázal i několik jiných věcí. Třeba to, že mezi láskou a nenávistí je opravdu tenká hranice. Také to, že většina instagramových profilů je jedna velká lež, které spousta lidí stále věří. 
Ukázal mi i to, že karanténa nám vzala spousty věcí, na které jsme byli zvyklí a brali jsme je jako samozřejmost. Například pouhé podání ruky, nebo jakýkoliv dotek. Bereme ho jako absolutně normální věc a ve chvíli, kdy nám ji někdo vezme, jsme z toho celí nesví. 



Alex je přesně tím klukem, do kterého bych se zamilovala. Milý, zábavný. A procestoval celý svět. 
Rozvíjející se vztah mezi Alexem a Didi mě opravdu bavil. Špičkovali se, byli na sebe hodní, dělali se ze sebe srandu a vlastně pro sebe dělali první poslední, aby si tu karanténu alespoň trochu ulehčili. 
Líbilo se mi, jak oba milují svou zemi. Jak jí popisují a obdivují. Nikdy jsem v Itálii nebyla, ale po přečtení této knihy se do ní chci podívat dvakrát tolik!


Myslím, že si jistě všichni domyslíte, jak celá kniha dopadla. Dostala jsem přesně to, co jsem od knihy očekávala  a vlastně se těším, až si od autorky přečtu ještě nějakou knihu!
Ještě jednou děkuji GRADA a COSMOPOLIS za recentní výtisk! 

Komentáře

Oblíbené příspěvky