CUKRÁRNA V PAŘÍŽI

 


AUTOR: Julie Caplin
ŽÁNR: Pro ženy, Romantické
DÉLKA: 368 stran
VYDAVATELSTVÍ: Cosmopolis
HODNOCENÍ: 3,5/5 ★


ANOTACE:
V Paříži se skrývá jedna malá cukrárna, která už ale má své slavné dny za sebou. Vstupte a ochutnejte některý z dezertů. Třeba zjistíte, že minulost stačí jen oprášit, aby opět získala svůj lesk.
Nině Hadleyové pomalu táhne na třicet. Pracuje jako servírka, ale už zkusila kdeco - učila ve školce, pracovala v zahradnictví, začala chodit do kuchařského kurzu. Nic z toho ale nebylo to pravé. Krom toho je pro svou velkou hlučnou rodinu pořád jen malou holčičkou, kterou se všichni snaží chránit. A dobře jí radit. Nina by se ráda osamostatnila, jenže jak přijít na to, co by chtěla doopravdy dělat?
Když zavřou restauraci, kde Nina pracuje, naskytne se jí šance odjet do Paříže. Měla by tam pomáhat s přípravou cukrářských kurzů pro amatéry. Zdá se, že je to přesně ta příležitost, na kterou čekala. Má to však háček. Kurzy vede rodinný přítel Sebastian, velmi úspěšný a také velmi protivný šéfkuchař. Nina se do něj navíc kdysi bláznivě a beznadějně zamilovala. Sebastian však neměl zájem. Dokáže se Nina odpoutat od dřívějších citů a najde v malé pařížské cukrárně to, po čem opravdu touží? 



Další díl ze série Romantické útěky. A další úsměv na mé tváři. Autorka opět vsadila na tu samou rovnici - nová přátelství, sladké, nevyřešené věci z minulosti, krásné velké město a milá a příjemná hlavní hrdinka. Myslela jsem, že se mi to po dvou dílech okouká a už mě to nebude bavit. A ono nic. Znovu jsem to přečetla za jeden večer. Znovu jsem se usmívala. Znovu jsem nechtěla, aby to skončilo. Jedná se o klasický mustr - hlavní hrdinka přijede do cizího města, seznámí se se skvělou skupinou lidí, zamiluje se do hezouna, ochutná místní speciality a na konci všeho jí čeká happy end. 

Začátek byl trošku zdlouhavější, místy opravdu hodně drhnul a chvilkami jsem se do čtení musela opravdu nutit. Ale pokud překonáte prvních padesát šedesát stran, nakonec vás příběh stejně vtáhne a budete hltat stránku za stránkou. 
Opět to bylo nenáročné, oddechové a velmi velmi předvídatelné. S čím jsem měla opravdu problém bylo neustálé opakování slova "éclairek". Chápu, že jimi hlavní hrdinka byla posedla a chtěla se je naučit dokonale, ale tohle už byla doopravdy hrůza. 

Tentokrát byl hlavní mužskou postavou Sebastian. Chlápek se zlomenou nohou, který z povinnosti dělal cukrářské kurzy pro amatéry a musel trávit čas s Ninou, dívkou a kamarádkou, kterou zná již spousty let. V této knize to bylo poprvé, co jsem mužskou postavu opravdu nenáviděla. Většinu knihy se choval jako ultra idiot a pak najednou otočil. A já si celou dobu říkala, co se asi v té mužské naduté palici děje a jaké myšlenkové pochody tam zrovna asi probíhají. 
Naopak Nina byla jeho pravý opak. Byla ke všem milá, opravdu se snažila a dělala vše proto, aby cukrářské kurzy probíhaly tak, jak mají. Nepřišla mi ale tak sympatická, jako hrdinky v předchozích dílech. Doufám, že to v dalších knihách z této série bude jinak a já si je zase zamiluji. 

Pokud jste opravdovým milovníkem sladkého, tato kniha je přesně pro vás. V předchozích dílech je sladkého také spousta, ale v Cukrárně v Paříži? Kniha by opět měla mít varování "Po přečtení o nějaká ta kila více". Celou dobu jsem měla chuť na sladké a pořád jsem u toho musela něco jíst. 
Stejně tak tam byla spousta a spousta Paříže. Toto město miluji a chvilkami jsem měla pocit, že v ní doopravdy jsem a sedím v nějaké krásně kavárně s baretem na hlavě, popíjím kávu a jím nějaký dobrý zákusek. 
 
Jedná se o příběh, ve kterém nechybí pořádná hrstka odvahy (protože kdo z nás by zvládl jen tak odjet do cizí země, do cizího města, bez přátel), špetku drzosti, kotel dobrých přátel a hromada skvostných zákusků, které toužíte ochutnat.  Je to příběh plný laskavosti a samozřejmě lásky, která se ukrývala pod zdánlivým škarohlídstvím a mrzutostí, která měla původ v minulosti, aby současnosti došla naplnění. 


" KDYŽ JSTE S TÍM SPRÁVNÝM ČLOVĚKEM, JE TO, JAKO BY POSLEDNÍ DÍLEK SKLÁDAČKY ZAPADL NA MÍSTO" 

Knihy autorky jsou pro  mne jistotou milého a sladkého čtení a  s každou dočtenou knihou (i když tato byla poměrně slabší) se nemohu dočkat té další. Paříž a sladké jdou odnepaměti ruku v ruce a nebylo tomu jinak ani v tomto příběhu. 

Knihu mi poskytlo nakladatelství COSMOPOLIS a já jím tímto mnohokrát děkuji! 


Komentáře

Oblíbené příspěvky