PEKÁRNA V BROOKLYNU

 


AUTOR
: Julie Caplin
ŽÁNR: Román, Pro ženy
DÉLKA: 368 stran
VYDAVATELSTVÍ: Cosmopolis
HODNOCENÍ: 3,5/5 ★


ANOTACE
Sophie doufá, že jí její přítel James už brzy požádá o ruku. Jenomže všechno dopadne jinak a Sophie se rozhodne přijmout stáž v americkém časopise. odjezd do New Yorku je pro ni spíš útěk než životní příležitost. Naplno se vrhne do práce a nemyslí na nic jiného. A už vůbec ne na lásku.
Ubytuje se nad maličkou pekárnou sympatické Belly, která peče ty nejúžasnější dortíky v celém Brooklynu. Spřátelí se a Sophie začne volný čas trávit v její pekárně a pomáhá jí s pečením sladkostí i svatebních dortů. Jenže Bella má bratrance Todda, obletovaného, šarmantního a naprosto neodolatelného. Má jen jednu chybu - odmítá jakýkoliv vážný vztah. Jenže ten nehledá ani Sophie, takže jejich přátelství zdánlivě nestojí nic v cestě ...


Ve chvíli, kdy jsem dočetla Kavárnu v Kodani jsem věděla, že Pekárna v Brooklynu bude absolutní sázka na jistotu a věděla jsem, že mě ani autorčina další kniha nezklame. Pekárna v Brooklynu je znovu milý, příjemný, oddechový a roztomile sladký příběh, kdy se hlavní hrdinka bojí znovu zamilovat, protože její předešlá zkušenost zničila a zklamala. Sophie byla přesně ta hrdinka, které mám ráda - nebyla ufňukaná, namyšlená ani šílená hysterka. Měla potenciál, byla příjemná, přátelská a chytrá. 
Todd byl naopak tím klukem a postavou, kterou bych už nejraději nakopala - typický namachrovaný frajírek, jenž má vlastní harém, každý den mu volá několik holek a střídá jednu za druhou. Chvilkami mi přišel až moc dokonalý, báječný a zkrátka úžasný. Nebylo to ale nic,  co by se nedalo přežít a také bych řekla, že to k těmto knihám prostě patří. 

Autorce knihy závidím dar pro psaní a popis všeho - právě díky tomu máte pocit, jako byste na těch místech doopravdy byly a prožívali všechny věci s hlavní hrdinkou. Je to vlastně výborná možnost cestovat, protože v této době to opravdu není lehké a jednoduché. Trochu jsem záviděla, hlavně ve chvílích, kdy Sophie seděla v nějaké cukrárně a jedna něco sladkého. 

Příběh místy trochu drhne, ale od zhruba poloviny se opět rozjede a vy knihu nechcete odložit. Autorka má ten zvláštní dar, a to ten, že díky ní a jejím knihám zůstávám vzhůru do dvou do tří do rána a i když mi padají víčka, mám pořád chuť číst dál a dál. Asi jsem našla svůj žánr a tato přehnaná klišé a obrovská romantická gesta mne baví.
Během celého čtení mne honila mlsná, takže bych na obálce možná ocenila nějaké upozornění - " PO PŘEČTENÍ DVĚ A VÍCE KILA NAVÍC". Příběh jako takový není reální, místy je přeslazený, ale zase na druhou stranu? To k velké knižní lovestory a příběhu o sladkém přeci patří. Právě tak je celá kniha provoněná kávou, koláčky, dortíky, dobrým jídlem. A hlavně láskou. 


Konec je očekávaný, ale krásný. Člověk už jen díky anotaci ví, jak to celé dopadne, ale stejně to hltá a pak je mu líto, že to celé skončilo. A sahá po dalším díle. Konec by si zasloužil více stránek, protože byl strašně rychle utnutý. Autorka do svých knih komponuje stále stejnou rovnici, ale to mi vlastně nevadilo. Nakonec mě to v těch knihách baví a doufám, že mě další díl, tedy Cukrárna v Paříži potěší stejně tak, jako předchozí dva díly. Stejně tak na Julii Caplinové oceňuji to, že píše typicky ženskou literaturu bez krve, násilí a zla. A to je přesně věc, kterou v této době všichni potřebujeme. 
Ještě bych ráda zmínila jednu věc a to je ta, že první díl, tedy zmiňovaná Kavárna v Kodani, měla v sobě jakési poselství. To jsem v této knize maličko postrádala. 

Knihu mi jako recenzní výtisk poskytlo nakladatelství COSMOPOLIS a já bych jím tímto chtěla mnohokrát poděkovat! 



Komentáře

Oblíbené příspěvky