KAVÁRNA V KODANI


 AUTOR: Julie Caplin 
ŽÁNR: Romány, Pro ženy 
DÉLKA: 352 stran 
VYDAVATELSTVÍ: Cosmopolis 
HODNOCENÍ: 4/5 ★



ANOTACE
Úspěšná manažerka Kate má přesně takový život, jaký si vysnila. Pracuje pro jednu z nejlepších PR agentur v rušném Londýně, je úspěšná, okouzlující a její přítel je tak ... skvělý. Dokud jí tento skvělý přítel neukradne nápady, díky nimž je povýšen místo ní. Kate by ráda všem dokázala, že není tak mladá a nezkušená, jak si všichni myslí. Získat jako nového klienta velkého prodejce dánských bytových doplňků a nábytku je její šance. Protože práce je pro ni vším. 
Proto musí absolvovat cestu do Kodaně. Co se zprvu zdá jako otravný PR výlet pro hrstku ještě otravnějších novinářů, jehož jediným účelem je získání zakázky pro Kate, se nakonec změní v cestu, která všem účastníkům změní životy. Během poznávání krás Kodaně a dánského přístupu k životu poznávají novináři i Kate sami sebe. A nakonec se ukáže, že všichni získali mnohem víc než jen námět na články nebo pracovní příležitost.


Musím přiznat, že když jsem knihu držela poprvé v ruce ( a s ní i následující díly ze série Romantické útěky), byla jsem trochu skeptická. Na první pohled se zdá, že příběh bude neuvěřitelně přeslazený, s obrovským romantickým gestem na konci a s kýči na každé straně. 
Ráda bych si teď chytala popel na hlavu, protože jsem se neuvěřitelně spletla.


Ano, kniha je neuvěřitelně romantická a čtenář několikrát objeví ono zmiňované klišé, ale není to  nic, z čeho by se vám obracel žaludek a nedalo se to číst. Příběh mě do sebe vtáhl téměř okamžitě. Samotná anotace knihy mi  nějakým způsobem prozradila vše podstatné ( za což jsem nějaké tp hodnocení musela knize strhnout, protože pak už jsem tak nějak věděla, kdy co přijde a co všechno mohu očekávat - a to já nemám úplně ráda) a tudíž to celé bylo takové předvídatelné. Příběh je ale velmi milou oddechovkou, kterou přečtete během jednoho odpoledne. Na co se však připravte, je to, že během čtení sníte enormní množství sladkého Protože to jinak snad ani nejde a mám trochu strach, že než celou sérii dočtu, naberu několik kil. 

Hlavní hrdinka Kate byla tak neuvěřitelně milou postavou, které jsem ze všeho nejvíce přála, aby svůj hektický a workoholický život zpomalila a konečně si uvědomila, co je pro ní doopravdy důležité. Další důležitu postavou pro příběh byl Ben. Byl to přesně takový ten mrzutý chlapák, kterého si ale po několika stranách zamilujete a chcete pro něj jen to nejlepší a doufáte, že i jeho několikrát zmiňované hygge změní a přestane odsuzovat styl života, na který není zvyklý. 

Oceňuji to, že autorka čerpala ze svých zkušeností a míst, které navštívila. Díky jejím popisům míst má čtenář pocit, jakoby se v Kodani vyskytl. V této těžké době není téměř žádná možnost cestovat a díky této knize se člověk svým způsobem někam podívat. Alespoň za stránkami. Musím se přiznat, že díky neustálému opakování toho, jak se v Kodani žije, jaký mají styl života a toho, co je pro ně doopravdy důležité, jsem chvilkami měla pocit, že jim to snad i závidím a chci tam žít. 
V knize se objevuje spousta názvů jídel, míst a receptů. V momentě, kdy si na internetu najdete fotky, abyste měli představu toho, jak to či ono vlastně vypadá, okamžitě dostane chuť si něco upéct! 
Další věc, kterou jsem díky knize pochopila je ono HYGGE. Věděla jsem, že to obsahuje spoustu polštářů, dek a svíček a nic víc jsem si pod tím představit nedokázala. Teď už ano a vím, že každý z nás by potřeboval trochu toho hygge do svého domova.


Nejedná se o žádný hluboký příběh, který ve vás zůstane ještě za několik měsíců. Ale pohladí vás to po duši, oddechnete si, užijete si perfektně vykreslenou atmosféru, nakonec vás potěší i ty zmiňované klišé, bez kterých se takový příběh asi ani neobejde. Po přečtení jsem se usmívala a hned jsem sáhla po dalším díle, který své čtenáře bere do Brooklynu! 





Komentáře

Oblíbené příspěvky