KIERRA CASSOVÁ -SELEKCE

NÁZEV: Selekce
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: The Selection
AUTOR: Kierra Cassová
VYDÁNÍ: 2014, CooBoo
POČET STRAN: 288, pevná

ANOTACE: 
Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunu.
Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představi
t



Pojďme si to shrnout. Pětatřicet dívek bude soutěžit o jednoho přitažlivého prince? Aby se stala jeho ženou a zabezpečila svou rodinu? Rozumím tomu správně? Není to trošku šílené? Ano, je. Ale zabírá to.
Selekce. Knížka tak sladká, jako je cukrová vata na pouti. Že vás z toho občas bolí i zuby. Tak milá, že vás zahřeje na srdci i na duši. Takové pohádkové, řeka bych. Ona celá ta atmosféra knihy byla taková ...kouzelná.
 Je to psáno hodně jednoduše, není to nic složitého,ale čte se rychle a za jeden den se dá zmáknout. Prostě taková přesládlá oddechovka. Nečekala jsem to, ale i nějaké to napětí se objevilo!

Po přečtení samotné anotace jsem byla trochu skeptická a nebyla jsem si jistá, jestli je to ta pravá kniha pro mě.
Už dlouho se mi nestalo, že bych našla knížku, ve které by mi hlavní hrdinové tak moc sedli. America byla milá, příjemná a dokázala uvažovat rozumně bez nějakých pubertálních výjevů. I když bylo občas těžké s ní souhlasit a nemít chuť praštit jí lopatou po hlavě.  A Maxon? Rozumný, zábavný, trpělivý, galantní a tak trošku ňouma. Avšak myšleno jen a pouze v dobrém! Přesně takový ten typ muže, kterého by si přála snad každá dívka. Alespoň podle mého. 
Kniha není nijak hlubokomyslná, nepřinesla nic nového. Ba naopak. Potkala jsem v ní spoustu prvků, které jsou k vidění ve spoustě jiných knih například ono rozdělení do kast, které je ovšem docela zajímavé!, nebo samotný výběr budoucí ženy- trošku mi to připomínalo Hunger games spojené s Amerika hledá topmodelku). Děj byl holt takový snadno průhledný.

Podle samostatných názvů dílů se dá snadno odtušit, co se bude dít a jak to celé dopadne. Je to znatelné minus, to netvrdím. Ale opravdu to ničemu nevadí. 
 Co mě drželo celou dobu v napětí bylo to, že téměř nic nevíme o světě kolem. Není nijak blíže popsán a specifikován. Pořád jsem čekala, že autorka popíše více než zámeckou zahradu. No, nestalo se.  Snad se toho dočkám v druhém díle. 
Co považuji za velké mínus je to, že jsem celý příběh čekala, kdy se KONEČNĚ něco stane. Ale ono se nestalo. Neobjevily se žádné zásadní zvraty, nic, kvůli čemu bych začala brečet.

Dočkala jsem se i klasického milostného trojúhelníku mezi Americou, jejím bývalým přítelem Aspenem (který mi absolutně nesedl a měla jsem chuť ho zabít hned po první větě) a Maxonem. 

Jak už jsem napsala, nebylo to nic světoborného, ale zvedlo mi to náladu, potěšilo mě to a to je věc, kterou od knih očekávám. Selekce je tedy věc, kterou by si měl přečíst každý. 



Komentáře

Oblíbené příspěvky