MATČINA HRA

AUTOR
: Sandie Jones
NÁZEV: Matčina hra 
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: The Other Woman
VYDÁNÍ: 2018 (2019), Cosmopolis
POČET STRAN: 352 


ANOTACE:
Návykový psychologický thriller plný nečekaných zvratů o ničivém vztahu mezi Emily, jejím přítelem Adamem a jeho matkou Pammie. Ukazuje, jak mocná může být síla manipulace a že všechno nemusí být tak, jak se na první pohled zdá. ON TĚ MILUJE: Adam zbožňuje Emily. Emily je přesvědčená, že Adam je perfektní muž, jakého nevěřila, že někdy potká. ALE ONA TEBE NE: Ve stínu číhá soupeřka, žena, kterou s jejím milovaným spojuje hluboké pouto. NIC JI NEZASTAVÍ: Emily si vybrala Adama, ale nevybrala si jeho matku Pammie. Neexistuje nic, co by matka neudělala pro svého syna. A Emily zjistí, kam až je Pammie schopná zajít, aby dosáhla svého. Aby Emily odešla navždy.


Abych řekla pravdu, takové napětí jsem od této knihy nečekala. Počítala jsem s tím, že hlavní hrdinka zemře rukou své tchyně. A ono nic. Tahle kniha mi nedala spát, jak moc jsem ji potřebovala dočíst. 

Ze začátku jsem měla problém se trochu začít a v hlavě jsem měla spoustu očekávání a otázek - Jak se Emily postaví se příšerné tchyni? Bude Pammie přesně ta ochranitelská matka, která pro dobro svého syna půjde přes mrtvoly? Udělá Adam něco a na čí stranu se postaví? Jak to celé může dopadnout?
Říkala jsem si, že příběh nebude tak složitý a v polovině knihy už jsem si byla stoprocentně jistá, jak to celé dopadne. A ono prd! Tahle kniha mě tak překvapila, že si to ani nedokážete překvapit. 

Emily mi ze začátku přišla jako typická kariéristka, která má dva nejlepší kamarády a kromě dobré flašky vína víc nepotřebuje.. A najednou se objevuje ten dokonalý a báječný Adam, který jí otočí život vzhůru nohama a ona má pocit, že našla pana Božského a toho pravého. Celou dobu byla zaslepená láskou a měla nasazené růžové brýle. A tomu jsem doopravdy nerozuměla. Proč ho tak bezmezně milovala a neviděla jeho pravou tvář. Ve většině knihy bylo popsáno to, jak se vlastně celou dobu hádají, jak on zrušil a odložil jejich svatbu, jak jí osočuje z toho, že ho Emily podvádí. Proč do něj byla pořád tak zamilovaná? Většinu knihy jsem opravdu nechápala, proč Emily nevezme nohy na ramena a neuteče od té strašné rodiny na míle a míle daleko.
 A Adam? Adam byl přesně tím maminčiným mazánkem, kterého každá žena nenávidí. Kdykoliv Pammie pískla, Adam běžel a udělal všechno pokaždé a za jakékoliv situace, kdy ona chtěla. už od začátku mi neseděl a měla jsem z něj doopravdy špatný pocit. A moje obavy se potvrdily. 

Chvilkami jsem Pammie nenáviděla, protože jsem pevně věřila tomu, že se snaží tento vztah rozbourat jenom proto, aby měla Adama pořád pro sebe. A ono to bylo celé úplně jinak! Když jsem přišla na to, kdo je tím problémovým článkem, trochu jsem se nad celým příběhem pozastavila. To, jak Pammie celou dobu řešila problémy a co všechno dělala, aby se každý točil jen kolem ní, bylo opravdu postavené na hlavu. 



Děj byl neuvěřitelný, stejně tak jako hra s emocemi, která byla na jedničku. Konec mi přišel zbytečně utnutý a happy end nebyl třeba. Ale autorka mě celou dobu krásně tahala za nos a já jí to žrala. Děj byl čtivý, nervy drásající, konec byl prostě jedním velkým překvapením. 
Jak už jsem psala, kniha mě chytla a nemohla jsem jí odložit. Nenazvala bych jí úplně thriller, protože lehké napětí se dostavilo až v posledních kapitolách knihy, ale nějak mi to nevadilo, protože kniha má rychlé tempo a Pamiiny intriky a odhodlání Emily, zda to všechno vydrží a Adama si udrží, mě nutilo číst pořád dál a dál. 


Děkuji Cosmopolis za poskytnutí recenzního vytísku.

Komentáře

Oblíbené příspěvky