OCHRÁNCE

NÁZEV: Ochránce
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: The Protector
AUTOR: Jodi Ellen Malpas
VYDÁNÍ: 2016 (2019), Cosmopolis
POČET STRAN: 448, měkká/vázaná



ANOTACE:
Lidé si myslí, že mají Camille Loganovou přečtenou: tatínkova holčička; krásná, rozmazlená mladá žena, které tatínek financuje její životní styl. Ale Camille je zvyklá mít život ve vlastních rukou. Jednou udělala chybu, která se jí krutě vymstila. Nyní se snaží být nezávislá, ovšem kvůli obchodním aktivitám svého otce je v ohrožení.

Jake Sharp také v minulosti udělal chybu a následky byly zničující – a to jak osobně, tak profesionálně. Přísahal, že už nikdy nedopustí, aby se to opakovalo. Proto přijme práci bodyguarda Camille Loganové. S její pověstí v tom nevidí žádný problém.

Ona je ale ve skutečnosti jiná. Je soucitná, vřelá a zábavná, a povinnost ji chránit se brzy začne prolínat s potěšením. Ale Jake ví, že ji nemůže mít…



Celý příběh začíná téměř stejnou rovnicí, jakou začínají poslední dobou všechny erotické knihy - hlavní hrdina má noční můru ze které se probere a zjistí, že vedle něj leží přitažlivá dívka, kterou sbalil předešlou noc v baru. On jí oznámí, že tamtím směrem je klika a že se má sbalit a odejít z jeho bytu. Ona mu začne nadávat, třískne dveřmi a přísahá si, že už ho nikdy nechce vidět. 
Začíná to jako typické eroticko-romantické klišé, že?

Jake Sharp je vysloužilým vojákem, který viděl zemřít své kamarády a nedokáže se s tím srovnat. Aby nenechal hlavu jen tak ladem a netoulaly se mu v ním věci, na které nechce ani pomyslet, začne dělat osobní ochranku. A v tu chvílí mu zkříží cestu Camille, rozmazlená bohatá dívka, kterou má hlídat. 


"Je mi jedno, kdo je klient. Ženská, dítě, debilní opice. Já prostě potřebuju pracovat."


Camille Loganová mi přišla jako typický rozmazlený fracek, který si hoví a lebedí v tatínkových penězích. Jako každá hlavní hrdinka je perfektní a nádherná, má neuvěřitelně dlouhé nohy, svůdný úsměv a vlasy má jak z reklamy na šampón. Její nejlepší kamarádka Heather byla to samé - další rozmazlená nanynka, která se vzteká, když jí něco nevyjde. 

Pokaždé, když se mi do ruky dostane další erotický román, věřím tomu, že bude o něco lepší, než ten předchozí. Pokaždé doufám v to, že se neobjeví ty klišé fráze, které tento druh knih nabízí (například. "Chci, aby si mě vzal tady a teď." nebo "Podívám se na ní a zacuká mi v rozkroku"). Chápu, že to k tomu patří, ale už toho začíná být víc než dost a pořád je to to samé a žádná změna, žádná originalita. 

Co jsem doopravdy ocenila byla rozepsaná a popsaná psychika Jaka, jakožto válečného veterána - chápu, že to pro ty lidi musí být neuvěřitelně těžké se se vším srovnat a pokusit se normálně žít. Ovšem ten jeho konec mi přišel jako z telenovely, která má asi tisíc dílů a dokázala bych si knihu bez toho krásně představit. 

Po této knize jsem sáhla z jednoho prostého důvodu - chtěla jsem nějakou oddechovku, díky které na chvíli zmizím ze světa fantasy. A to mi Ochránce dal.  Líbilo se mi, že během čtení se pohled mění - jedna kapitola patří Camille, jedna zase Jakovi. Bylo fajn vidět a číst, jak obě osoby různě přemýšlejí o tom samém. Co se mi ovšem moc nelíbilo bylo to, že se na začátku knihy seznamujeme s Jakem jakožto alfa samcem, který své sexuální partnerky střídá rychleji, než holka své nálady při PSM a o pár stránek a kapitol později je to ufňukaná bačkora, která hned Camille žádá o ruku a nedovede si představit, že by byl do konce života s někým jiným. 

Shrnula bych to asi následovně - fajn postavy, zajímavá zápletka, ale zpracování by mohlo být mnohem mnohem lepší. 

Chtěla bych poděkovat Cosmopolis za poskytnutí knihy jako recenzního výtisku.

Komentáře

Oblíbené příspěvky