OD ZÍTŘKA BUDU SEXY TŘICÍTKA

NÁZEV: Od zítřka budu sexy třicítka
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Younger
AUTOR: Pamela Redmond Satran
VYDÁNÍ: 2015, Grada
POČET STRAN: 228, měkká/brožovaná


ANOTACE:
Předloha seriálu Younger od tvůrce kultovního Sexu ve městě. Čtyřiačtyřicetiletá Alice začne během silvestrovské noci se svojí zprvu nevinnou hrou na mladší. Co se ale stane, až se její nevinná lež o tom, kolik jí ve skutečnosti je, prozradí? A záleží na tom vůbec?


V první řadě bych chtěla říct, že seriál Younger zbožňuji a řadím ho mezi svých Top 5 dívčích seriálů. Proto jsem si řekla, že si tuto knihu musím přečíst. 
Pokud to vezmeme úplně od začátku, musím se pozastavit nad tou kýčovitou obálkou. Když jsem se na ní zaměřila více, místo mrakodrapů na Manhattanu jsou rtěnky, nůžky, řasenky, jehly na botox... Pak jsem si řekla, že k takové knížce to vlastně patří. Od zítřka budu sexy třicítka je kniha, která nenabízí mnoho, pokud si doopravdy nechcete oddechnout a místy se pousmát nad potrhlostí hlavních postav. 
Hlavní hrdinka Alice Greenová (v seriálu Liza Miller) je přesně taková ta čtyřiačtyřicetiletá mamina z New Jersey, která se bojí všeho nového a vyhovuje jí pečování o záhrádku, pečení šunky a utápění se v tom, že její manžel Gary (v seriálu David Taylor) opustil kvůli mnohem mladší ženě. 

"Jednoduchá cesta k dosažení čehokoli neexistuje"

S tím jsem ze začátku dost bojovala. Se jmény. Jak jsem nejprve viděla seriál (a zamilovala si ho), vadilo mi, že většina jmen je pozměněná. První jméno, které "zůstalo" patřilo Alicině kamarádce Maggie, nezávislé umělkyni. A druhé patřilo Joshovi, její lásce z New Yorku. 

Maggie byla přesně ta postava, kterou miluji. Originální, umělkyně, velmi vtipná a hlavně svá. Trochu jsem se pozastavovala nad jejím stylem umění - kvádr se zvířecím srdcem. Proč kruci? Co mi doopravdy hodně vadilo bylo omílání jednoho a toho samého díla pořád a pořád dokola. 

Alice je přesně tou postavou, která je spokojená ve svých kolejích a jen těžce mění něco proti své vůli. Chvilkami mi jí bylo líto, protože byla ztracená a nevěděla co se svým životem. Hrozně ho chtěla změnit, ale měla z toho všeho strašný strach. Nakonec dala na svou kamarádku Maggie a předstírala, že je mladá holka sotva po škole, aby získala práci v nakladatelství, kterou tolik miluje. 


"Myslela jsem, že pointa celého toho povyku s věkem je, že zaslepuje lidi a nedovoluje jim vidět skutečné a nejdůležitější vlastnosti. Myslela jsem, že se chceme přes to všechno přenést a překonat ty hloupé předsudky o věku." 

Byla jsem docela ráda, že kniha končí tak brzy, protože seriál má děj roztažený na několik sérií a pak se zbytečně a zdlouhavě zamotává. Alicina práce a šéfová v nakladatelství  mi chvilkami připomínala film (a knihu) Ďábel nosí Pradu. Možná i také trochu vyzrálejší Deník Bridget Jonesové. Řekla bych, že tato kniha je ideální přesně na to klidné odpoledne, kdy si můžete jen číst a nemáte žádné povinnosti. Možná jsem po přečtení o trochu odvážnější a nemám už takový strach udělat něco nového a něco, čeho jsem se vždy bála. 

Abych se přiznala, některé části mi přišli dost zbytečné. Například ta, kdy Josh a Alice spolu místo večeře experimentují s marihuanou, kdy Lindsay v klubu s cizími chlápky bere drogy. A já se ptám proč? Bylo to doopravdy nutné? Nemyslím si, že by každý mladý experimentoval s drogami a měl potřebu je zkoušet. Opravte mne, prosím, pokud se pletu.
A také bych řekla, že síla make-upu, upnutého a krátkého oblečení a nových vlasů, není tak silná, aby ze čtyřicátnice udělat devětadvacetiletou holku. 

Musím však přiznat, že mezi všemi fantasy, které jsem poslední týdny četla, byla tato kniha velmi příjemná změna a jsem ráda,že jsem po ní sáhla. 
Ráda bych poděkovala nakladatelství Grada za to, že mi poskytla tuto knihu jako recenzní výtisk. 

 

Komentáře

Oblíbené příspěvky