Bez jablka

Název: Bez jablka
Autor(ři): Michaela Losekoot, Miloš Říha
Ilustrace: Barbora Balgová
Nakladatelství: Motto
Počet stran: 224
Rok vydání: 2016


Kdo platí v hospodě?
Kdo koho vlastně žádá o ruku a kdo zdržuje, když se odchází z bytu?


To jsou  pouze dvě otázky z mnoha, které tato kniha nabízí. Abyste byli v obraze. Kniha se zaobírá pohledem muže (Miloše Říhy) a Michelle (Michaeli Losekoot) na každodenní radosti a starosti. Zaobrá se jak pohledem na vztahy, tak rozchody, kariéru, kdo by měl vydělávat více, nebo na dámské kabelky..

"Zatímco opilý muž často zapíjí rozchod, opilá žena pije často právě proto, že chodí s mužem."

Tato kniha má jedno obrovské plus. Ženám povolí nahlédnout do mužského mozku a jejich stylu uvažování a mužům dovolí pravý opak. Jedná se o krátké sloupky, které již dříve vycházeli na stránkách BEZJABLKA.CZ . Musím přiznat, že jsem se v hromadě věcí našla. Vždy jsem si myslela, že jsem snad jediná holka na světě, co dělá chyby pořád a pořád dokola. Pořád ty samé. A že jen já nechápu muže. Díky této knize jsem přišla na to, že nejsem jediná. Že nás je více. A že všechny máme stejný problém.

"Ženská předehra na šest? Zhasni! " 


Musím se přiznat, že mi byly sympatičtější texty Miloše, který mi přišel jako takové malé ťululum. Klasický mužský ňouma, pokud to tak mohu říci. Jeho texty mne rozesmáli tak, až jsem místy uronila slzu.
Když se podívám na Michelliiny texty .. místy vulgární, suché, bez objektivnosti.. Možná mne štvaly jen proto,že jsem žena a že jsem se v nich našla.


Čemu ovšem musím složit obrovskou poklonu, jsou ilustrace. Jsou nádherné, originální (místy zvrácené a perverzní) a já se nemohla vynadívat.



Co říci závěrem?
Kniha je milá, příjemná a dá se přečíst za jedno deštivé odpoledne. Není to však nic, co bych musela někdy číst znova. Jde o knihu, ve které lze listovat jen tak, pro zábavu. Vytáhnout ji mezi přáteli. Ale žádná srdceryvná četba, která vám utkví v paměti.




Komentáře

Oblíbené příspěvky