MISTER

NÁZEV: Mister
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: The Mister
AUTOR: E.L. James
VYDÁNÍ: 2019 (2019), Baronet
POČET STRAN: 504, pevná/ vázaná 

ANOTACE:
Londýn v roce 2019. Maxim Trevelyan vede bezstarostný život. Je pohledný, má přátele v aristokratických kruzích a peníze. Nikdy nemusel pracovat a zřídka spí sám. Vše se ale mění vlivem nešťastné události, po níž Maxim zdědí šlechtický titul, bohatství a nemovitosti, avšak také veškerou související zodpovědnost. Na tuto roli není připraven a zdráhá se jí zhostit.

Daleko větší výzvu však pro něj představuje potlačování touhy, již cítí k záhadné mladé ženě, která nevlastní o mnoho víc než nebezpečnou a vtíravou minulost a teprve nedávno se přistěhovala do Anglie. Uzavřená, krásná a hudebně nadaná žena je přitažlivou hádankou, jež mění Maximův chtíč ve spalující vášeň, jakou nikdy předtím nepocítil a ani se ji neodvažuje pojmenovat. Kdo je Alessia Demachi? Dokáže ji Maxim ochránit před zlobou, která ji pronásleduje? A jak zareaguje Alessia, až zjistí, že i Maxim skrývá svá vlastní tajemství?

Nechte se unášet ze srdce Londýna napříč divokou panenskou krajinou Cornwallu až k drsné a hrozivé kráse Balkánu. Mister je jako jízda na horské dráze plné nebezpečí a touhy, kterou prolétnete se zatajeným dechem až do poslední strany.

Fifty shades of Grey jsem přečetla na jeden zátah a ačkoliv je v knihovně vystavené nemám (kdo by si tohle totiž dobrovolně vystavil?), mám je ráda. A proto jsem se těšila i na tuto knihu. Ale tohle byl brak. Hloupý, tak hloupý brak, že jsem si málem ukroutila hlavu, jak mi většina scén připadala absurdních. 
Vybavíte si ještě vnitřní bohyni z autorky Odstínů? tady to byly prupovídky psané kurzívou ( ó bóže, ó bóže!).

Co se mi naopak trochu líbilo bylo propojení dvou odlišných kultur a nahlédnutí do jiného "světa", který ne každý úplně zná. Ona, uklízečka z Albánie, on bohatý mylord z Londýna. Musímm přiznat, že Alessia byla hroznou uťáplou puťkou a Maxim byl zase klasickou postavou z erotických románů. Neskutečně bohatý sexuální BŮH, který má v posteli každý den jinou a navíc ještě s titulem. 

Co jsem opravdu ocenila bylo méně postelových scén a zápletka, která nebyla dořešená, což mě dost štvalo. Co se stalo s Maximovo bratrem, proč umřel? A co se stalo s jeho ženou Caroline? Ona "akční zápletka" by fungovala, kdyby byla více propracovaná a nebyla odfláknutá. Ocenila jsem, že se autorka snažila zaměřit i na něco jiného než je sex, červené mučírny a herny a sténání a hekání na celý barák. Nápad dobrý, provedení horší. Vlastně strašné. 

U sexuálních scén chvíli zůstanu. Na prvních dvaceti třiceti stranách nás autorka provedla tím, co jsem již zmiňovala. Předhodila nám sexuální život mylorda. Poté se u něj objevila Alessia, a on jakoby na své potřeby a chtíč klátit každý den jinou zapomněl. Zaujme ho uklízečka v pytli od brambor ? Opravdu? I Popelka proti ní byla vlažný mátový čajíček. 

Už jen podle anotace byla absolutně jasné, jak to celé dopadne. Další klišé s neuvěřitelně kýčovitým koncem. 
Kniha se četla rychle, styl psaní je jednoduchý, ale příběh jako takový byl neuvěřitelně strojený, tuctový a kostrbatý a já trochu doufám, že můj pes tu knihu najde a rozkouše, abych jí nemusela mít ve své knihovně. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky