PLÁŽ V CHORVATSKU

NÁZEV
: Pláž v Chorvatsku 
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: The Secret Cove in Croatia
AUTOR: Julie Caplinová 
VYDÁNÍ: 2020, Cosmopolis 
POČET STRAN:360, měkká/brožovaná


ANOTACE:
Maddie je milá a rozumná třicetiletá žena, ale má i svou bohémskou stránku: vystudovala dějiny umění a chtěla by se prosadit jako výtvarnice. Zatím neměla štěstí, je bez peněz, a tak přijme nabídku letní brigády: bude pracovat jako hosteska na luxusní jachtě v Chorvatsku, na které se plaví parta přátel z módní branže.
Práci jí dohodila kamarádka Nina, jejíž bratr Nick je jedním z hostů na lodi. Pochází z úplně obyčejné farmářské rodiny, ale teď chodí s modelkou Tarou, se kterou se seznámil, když na jeho farmě probíhalo focení módy. 
Maddie se snaží obstát v roli hostesky a vyhovět zhýčkaným hostům, jenže arogantní tara jí to moc neulehčuje.  Mezi Nickem a Tarou to začíná pomalu skřípat, přece jen pocházejí každý z jiného světa. O Maddie se zajímá hezký a bohatý Simon, který oceňuje její výtvarný talent a plné křivky - myslí to ale upřímně? Zároveň si Maddie uvědomuje, že se jí čím dál tím víc líbí Nick .... 



Když jsem o knize četla, strašně se mi zalíbil ten nápad. Brigáda na jachtě, prostředí Chorvatska, tudíž něco, co tento rok většina z nás nezažije. Knihu jsem si vybrala jako lehké a letní, romantické a oddechové čtení a dostala jsem přesně to, co jsem očekávala - sluníčko, moře, léto a teplo, spoustu drinků a dobrého jídla. A hlavně. Tu kýčovitou romantiku, který máme všichni rádi. 
Neočekávala jsem žádnou větší zápletku a od první strany v knize bylo jasné, jak to vše dopadne, ale dostala jsem to, co jsem chtěla. Oddechovku. 

Na celém příběhu mi byla nejsympatičtější Maddie a a to, že má vystudované dějiny umění a chce se prosadit jako výtvarnice. Nebyla to žádná "holčička", která by si nechala všechno líbit a uměla se i obhájit a dupnout si. Zase to nebyla žádná ta "SUPER POWER" hrdinka, kterých jsou teď plné knihy. Z toho jsem měla největší radost. Poslední dobou mám v knihách ráda převážně tato témata : lásku, umění a výtvarný talent a obyčejnou, bez nějakých vymožeností, hlavní hrdinku, která stojí nohama na zemi.
Většina ostatních postav mi přišla značně nesympatická, snobská, sebestřední a povrchní.  
Navíc jsem vždy chtěla mít letní práci v nějaké cizí zemi, na jachtě, v hotelu a doufala jsem, že mi to Pláž v Chorvatsku třeba trochu přiblíží. 

Celý příběh byl nabitý sluncem a provoněný mořskou solí. Co jsem si doopravdy zamilovala byl popis veškerých přístavů, přírody, barů a restaurací. Člověk měl okamžitě chuť sbalit batoh, sednout do auta a dojet a prozkoumat přesně tak místa, o kterých Julie Caplinová popisuje. 

Některé situace a popisy byly značně nereálné, ale nebylo to nic, co by se letní a oddechové knize nedalo odpustit. Co mi ovšem vadilo byla místy ta šílená a přehnaná hysterie a snobismus postav (neskutečně  bohatí lidé mají asi jiné problémy, než my, obyčejní smrtelníci, a rádi dělají z ničeho velké haló a problémy a skandály). 

Občas jsem s Maddie soucítila, když se smetánka a osazenstvo na lodi chovala jako banda arogantních pitomců, protože sama pracuji za barem a tudíž s lidmi a moc dobře vím, jak se opilí lidé mohou chovat. 
Nick mi byl v prvních kapitolách příjemný a sympatický a pak se to nějak vytratilo. Už je to několik dní, co jsem knihu dočetla a pořád nemohu přijít na to, co se stalo a kde byl problém. Zato Tara mi přišla jako neuvěřitelně komická postava. Nevím, jestli nám autorka chtěla ukázat, jestli jsou modelky hloupé husičky, či nikoliv, ale přišla mi jako karikatura na tyto vychrtlá ramínka na oblečení. 

Celý ten příběh byl tak kouzelný a pohádkový, že jsem měla pořád chuť číst dál a dál, ale nechtěla jsem, aby skončil. Protože pak bych se musela vrátit do deštivého a zamračeného Česka.
Tato kniha je čtvrtým dílem Romantických útěků a měla jsem trošku strach, že když jsem nečetla předchozí díly, budu v tom mít guláš a zmatek. Ale to se nekonalo. Navíc díky Pláži v Chorvatsku mám hroznou chuť prozkoumat autorčin styl mnohem mnohem více a přečíst si i předchozí díly. 

Chtěla bych poděkovat nakladatelství na recenzní výtisk a odkaz na knihu je ZDE !

Komentáře

Oblíbené příspěvky