ZATMĚNÍ

NÁZEV: Zatmění 
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Eclipse
AUTOR: Stephenie Meyer
VYDÁNÍ: 2006 (2008) Egmont 
POČET STRAN: 480, měkká/brožovaná 


ANOTACE
Kniha odhaluje také jiné věci, než samotný příběh, například minulost Jaspera a Rosalie.
Ale teď k příběhu...
V okolí se začínají dít zvláštní věci - lidé umírají a příčina není známá.
Ve městě se skrývá Victoria, která chce pomstít svého druha Jamese. Proměňuje náhodně lidi v upíry, kteří bez milosti vraždí. Pr
oto se upíři musí sjednotit s vlkodlaky, aby ochránili Bellu. Jacob je do ní beznadějně zamilovaný.
Co se odehraje na vrcholku hor. Porazí Victorii? Zachrání Bellu? Bude Bella upírkou?


Takže.
Rozhodla jsem se, že v době karantény sáhnu po brakové literatuře a v knihovně jsem zahlédla třetí díl ze série Stmívání, který jsem ještě nečetla. Říkala jsem si, že to přeci nemůže být tak stupidní a zbytečné jako předchozí dva díly. A hele! Bylo to snad ještě horší, než ty dva díly! 
Zatmění mi přišlo značně vycpávkové protažení série, aby se pravděpodobně o autorce mluvilo ještě nějakou chvilku a nahamtala nějaké peníze do kapsy. Ale říkala jsem si, že když tu knihu (konečně) dočtu, budu blíž konci celé této pitomé série o "írumilovných" upírech a "roztomiloučkých" vlkodlacích. To bylo snad jediné plus, které jsem na těch 480 stránkách našla. 

Bella je snad ještě naivnější než v dílech předchozích, je přelétavá, řekla bych, že snad neumí jít ani po rovince, aby neupadla a nemusel jí někdo zachraňovat. Jacob za ní běhá jako prašivý pes (ironie, že?) a Edward je neuvěřitelně a nechutně ochranitelský s večně zamračeným pohledem a rty, které vypadají jako pevná mramorová (a občas i třpytící se) linka. 
Tento jejich milostný trojúhleník, kdy slečna Swanová vlastně neví, koho doopravdy miluje (a přesto se od jednoho z nich chce nechat pokousat, aby s ním mohla strávit zbytek života a nechce smrdět jako zmoklý pes), ale oslintává a líbá všechny, kteří se namanou. Celé to bylo dost na přes držku. 

Další drobnost, která mne zaujala, byla historie Jaspera a Rosalie. Ani jeden z nich to jako člověk neměl jednoduché a jejich situace, díky které museli být proměněni, byla velmi velmi pochmurná. 

Na knižním trhu jsou desítky knih s upíří tématikou, které jsou milionkrát lepší, než je celá pochybná série Stmívání. Díl Zatmění mi přišel snad nejhorší ze všech. Dobrá věc na tom byla ta, že styl autorky je snadno čitelný a tak kniha utíká pod prsty celkem rychle. I když by zasloužila řádně proškrtat. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky